Dzień 12 i 13

Po dziesiątej byliśmy już gotowi do ostatniego odcinka. Krótka jazda do Sztutowa. Znów pochmurnie, a gdy już dotarliśmy do stacji kolejki wąskotorowej zaczęło mżyć… Była 12 i mieliśmy jeszcze ponad cztery godziny do odjazdu naszej kolejki. Pojechaliśmy do muzeum obozu koncentracyjnego, ale tu nie było szans na zostawienie rowerów, więc wróciliśmy do miasteczka. Zjedliśmy ostatni obiad, wzdychając nad pogodą i tym, że przez cały wyjazd nie wykąpaliśmy się ani razu w morzu.

Później zasiedliśmy obok cukierni i popijając ciepłą herbatę graliśmy w tysiąca. Zamówiliśmy pizzę na tuż przed odjazdem pociągu. Dotarła do nas na czas, ale zjeść już jej nie zdążyliśmy przed ruszeniem w drogę 😛 W kolejce tak trzęsło, że jedno trzymało rowery a drugie jadło posiłek plamiąc sobie dłonie sosami… 🙂

Podróż kolejką wąskotorową ma swój urok… Wszyscy robią zdjęcia, machają, zatrzymują się samochodami by chwilę popatrzeć… A my tak noga za nogą pokonywaliśmy kolejne kilometry w głąb lądu. W Nowym Dworze Gdańskim przesiedliśmy się do szynobusu przewoźnika Arriva. W Malborku zaczęły się kłopoty… Ni jak nie mogliśmy znaleźć dobrego połączenia do Wrocławia. O bezpośrednim mogliśmy tylko pomarzyć, ale i z przesiadką było kiepsko, bo TLK wprowadza rezerwacje miejsc rowerowych, a te zostały już wykupione… W końcu udało nam się wyszukać dobre połączenie. O 20.40 do Grudziądza, tam 6 h czekania na pociąg do Torunia. Ten czas spędziliśmy na stacji benzynowej. Dzięki życzliwości obsługi nie marzneliśmy na dworze 🙂 Dziękujemy!

O 4.18 wyjechaliśmy w stronę Torunia. Tu przesiedliśmy się już do PKP. Koło 9 byliśmy w Poznaniu, o 13.06 dotarliśmy do Wrocławia… Miłe uczucie znów być w rodzinnym mieście, gdzie nie trzeba pytać o drogę, patrzyć na mapę…

Wkrótce dodamy zdjęcia, a przynajmniej taką mam nadzieję 😛 🙂
To koniec pierwszej relacji na żywo (choć praktycznie z jednodniowymi opóźnieniami :P) z naszej wycieczki. Dzięki za odwiedziny i komentarze 🙂